Dag 3 Ma 27 apr Hanoi - Samson - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjo Arts - WaarBenJij.nu Dag 3 Ma 27 apr Hanoi - Samson - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjo Arts - WaarBenJij.nu

Dag 3 Ma 27 apr Hanoi - Samson

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjo

27 April 2009 | Vietnam, Hanoi

Dag 3 Ma 27 apr Hanoi - Samson

Vanaf nu zal ik proberen een minder gedetailleerd verslag te maken zodat ik wat minder tijd kwijt ben met typen en jullie met lezen. Nou daar gaan we dan weer:

Na het ontbijt begonnen aan onze eerste echte motordag in Vietnam. Ik weet niet wat de temperatuur hier is om 7:00 als we aan het ontbijt zitten, maar ik ben al helemaal klam. We hebben ongeveer een uurtje nodig om de stad uit te komen. Dan wordt het iets rustiger en nemen hoofdzakelijk de Highway A1. Dit is de belangrijkste en dus drukste weg van Vietnam en gaat van Hanoi naar Saigon. Het zou eigenlijk een 3 baans snelweg moeten zijn net als bij ons. Er is net zoveel verkeer als bij ons alleen alles moet over een gedeeltelijk geasfalteerde weg. Toch wordt deze weg economisch gebruikt want soms rijden we met 6 voertuigen langs elkaar! Onvoorstelbaar hoe ze hier rijden. Vrachtauto’s halen brommers en motors in terwijl die op hun beurt weer ingehaald worden door bussen. En hetzelfde gebeurt ook in tegengestelde richting of er nu wel of geen tegenliggers aankomen! En als dat gebeurd gaat diegene die plaats heeft netjes aan de kant. Bij ons zouden ze met de lampen gaan knipperen, op dezelfde plaats op de weg blijven en de middenvinger opsteken. Hier heb ik dat nog niet gezien. Zelfs na een lichte aanrijding schudden ze elkaar de hand en rijden verder. We gaan op een gegeven moment van deze weg en komen aan in een stuk ongerepte natuur met prachtige bergen en veel water. Wat een rust hier. We gaan hier even van de motor en verruilen deze voor een Bamboe roeibootje. We zitten hier met z’n tweeën in en er wordt voor ons geroeid door een Vietnamese. Dit tochtje duurt ongeveer 11/2 uur en is adembenemend. We zijn de enige in dit hele gebied met prachtige rotsen als decor, misterische vogels die soms uit de struiken wegvliegen en in de verte horen we de geluiden apen. Gerard vindt het zo ontspannend dat hij af en toe in slaap dommelt. Ook ik droom even helemaal weg en denk aan het hectische verkeer in de hoofdstad en op de A1.Als ik op de klok kijk denk ik ook even wat ik nu aan het doen zijn als ik thuis zou zijn ! Ik weet het, ik ben even niet goed bezig, en constateer dat ik anders, op dit tijdstip, op het werk zou zijn!!!!!!! Dan schrik ik wakker en zijn we alweer terug bij de aanlegsteiger.
Als we wegrijden begint ook nog even te regenen. We rijden flink door en net voor het donker zijn we op de plaats van bestemming;de kustplaats Samson. Rene regelt in dit Stadje een hotel met uitzicht op de Zee:geweldig. Trouwens net een paar km voor deze stad stopt de Minsk van Robert er spontaan mee. Als de monteur die trouwens de hele dag achter de groep heeft aangereden de zaak bekijkt komt hij erachter dat het een vastloper is en dat de zuiger is losgeraakt van de drijfstang (dit voor de technici onder ons). De motor wordt vannacht nog gemaakt.
Wij gaan de stad in voor een heerlijke maaltijd met veel vis en natuurlijk overheerlijke Vietnamese loempia’s. Na een heerlijke strandwandeling en nog een laatste biertje toch maar eens ons nestje opgezocht. We hebben vandaag zo’n 200 km gereden. Nog en kleine 3300km te gaan aldus Rene !!! dat wordt smullen. Ook met Mieke die alleen maar achterop zit en geheel op mij moet vertrouwen, gaat het heel goed! Ik hoor nu het geluid van de golven en denk dat ik dan ook geen moeite zal hebben om in slaap te komen.

  • 30 April 2009 - 17:00

    Wim En Anny Arts:

    Hoi Mieke,

    lukt het een beetje achter op zo'n lichte
    motor. Geen pien an de kont ? Als Marjo maar voorzichtig is, zit je goed !
    Gr.Ma en Pa

  • 30 April 2009 - 17:59

    Mam Hendriks :

    Miekje , hoe gaat het achter op de moter ? Heb je een luchtbandje net als vorige keer? Anders krijg je nog blaren aan je billekes. hahahaha.

  • 30 April 2009 - 19:07

    Matheu Swartjes:

    Die waterbuffels zien er wel erg simpel uit. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je op het eind van de reis er iets anders over gaat denken.

    Plezier met de Tigers

  • 01 Mei 2009 - 00:34

    Mieke:

    Het gaat goed met mij achterop. Marjo heeft meer last van z'n kont als ik en hij gebruikt deze keer het binnenbandje !!!

    Groetjes ook van marjo

    Mieke

  • 01 Mei 2009 - 10:59

    Rene Liem:

    Heej Mai,
    Dat verkeer ben je ondertussen al gewend he hihihi !
    En wat prachtig hoe je de natuur in de oerwouden beschrijft .
    En dan te bedenken dat daar nog niet zo lang geleden hevig gevochten is .

    René

  • 03 Mei 2009 - 20:39

    Goldwingrider:

    Nou Marjo de belofte "Vanaf nu zal ik proberen een minder gedetailleerd verslag te maken zodat ik wat minder tijd kwijt ben met typen en jullie met lezen" moet je natuurlijk wel waarmaken he :-). sjonge wat een uitgebreid verhaal weer, maar ik ken dat ik heb hetzelfde probleem ook altijd zoals je weet. Maar het is wel weer een avontuur hoor, en dan die minsk, man wat zullen jullie ontwenningsverschijnselen hebben van de Goldwing. veel plezier nog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjo

Samen op een Honda Serrow 225cc in Lanzhou China

Actief sinds 18 Jan. 2009
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 43627

Voorgaande reizen:

25 April 2009 - 18 Mei 2009

2009 Vietnam motorreis

11 Juli 2007 - 07 Augustus 2007

2007 China Tibet Nomadenreis

10 April 2005 - 08 Mei 2005

2005 Bali Java motorreis

27 Oktober 2002 - 10 November 2002

2002 Zuid Afrika motorreis

Landen bezocht: