Dag 21 Vr 15 mei Chau Doc - Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marjo Arts - WaarBenJij.nu Dag 21 Vr 15 mei Chau Doc - Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marjo Arts - WaarBenJij.nu

Dag 21 Vr 15 mei Chau Doc - Saigon

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjo

15 Mei 2009 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Dag 21 Vr 15 mei Chau Doc - Saigon

Dit word onze laatste rit zit en ik zeg van tevoren tegen Rene; ik denk dat in deze rit alles zit; een samenvatting van de hele reis. En inderdaad: we krijgen kilometers rood gravel, 2x een ferry (wij moeten hierop draaien en auto’s moeten er achteruit op rijden), ‘n trouwparty, ‘n begrafenis waar ze met de kist en drumband het water over gaan, het is bloedheet maar krijgen ook nog een regenbui. We hebben rustige wegen en zeer drukke wegen aan het eind als we de stad Saigon binnen rijden. We maken een groepsfoto bij het plaatsnaambordje Ho Chi Minh (Saigon). Het is vandaag vrijdagmiddag zeer druk in de stad (1,5 uur over gedaan om bij hotel te komen vanaf het bordje).

Als we bij het hotel aankomen is iedereen vreselijk opgelucht, vooral Rene die ons dan ook allemaal feliciteert. We zijn allen geslaagd en zouden nu eigenlijk een Vietnamees rijbewijs moeten krijgen. We drinken er een flink aantal Tigers op nemen afscheid van Duck, de chauffeur van de volgwagen die meteen begint aan de grote reis terug naar Hanoi.

S’avonds lekker eten in een leuk restaurant midden in de stad. De rijst wordt hier gebakken in aardewerk potten. Deze worden net buiten de keuken kapot geslagen en het bolletje rijst wordt dan naar de tafel gegooid. Iemand aan de tafel mag proberen deze op te vangen en daarvoor word ik natuurlijk geselecteerd. En wat denk je het lukt ook nog en iedereen in het restaurant begint te klappen. Ik weet niet of ze dat deden voor mij of voor de jongen die de bal rijst zo goed in mijn bord mikte !

Als we terug lopen is het nog steeds zo’n 34 grC en dat s’avonds om 22:00 uur !
Dat zal straks weer wennen worden in Nederland.