Dag 4 di 28-4 Samson- Vu Quang - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjo Arts - WaarBenJij.nu Dag 4 di 28-4 Samson- Vu Quang - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjo Arts - WaarBenJij.nu

Dag 4 di 28-4 Samson- Vu Quang

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjo

28 April 2009 | Vietnam, Hanoi

We rijden vandaag wat later weg (10:00uur), dit omdat de monteur nog wat tijd nodig had om de motor van Robert te maken. Er zit nu een nieuwe zuiger in en hij moet dus nog ingereden worden. Dat lukt goed omdat we vandaag een hele rustige weg krijgen. We rijden vanaf nu de legendarische Ho Chi Minh route, dit is de tegenhanger van de route 66 ! Het is een prachtige weg en ik heb onderweg meer waterbuffels, dan auto’s gezien. Er is ons vandaag zelfs maar een auto gepasseerd. Dat was gisteren wel anders ! Onderweg drinken we nog ergens iets en meteen staat de politie bij ons. Een van de politieagenten ziet de harpsluiting die ik aan mijn broek heb hangen (kan ik mijn helm aan aanhangen als we niet rijden) en zegt tegen Rene dat hij die wil hebben. Ik zeg da’s goed, als ik dan met hem op de foto mag, iets wat hier eigenlijk niet mogelijk is. Na wat discussie met een collega van hem gaat hij er pontificaal voor staan en maken we wat foto’s. Om 17:30 arriveren we het hotel en nemen we meteen een biertje. Na de lunch neem ik nog even een heerlijke massage en ga ook nog even op bezoek bij een paar Vietnamese die in een aparte ruimte aan karaoke zijn. Ze willen dat ik meedoe maar de wil ik hun niet aandoen. Om 01:30 uur toch maar eens naar ons nestje.

  • 30 April 2009 - 17:09

    Pa En Ma Arts:

    Hallo allebei,

    Van die Ho Chi Minh-route heb ik veel gehoord.
    Daar is ook veel gevochten toendertijd.
    Mooi verhaal van die
    hsrpsluiting en die agent.
    Ze letten overal op gelukkikg maar.
    't Is hier nu 19.00 uur dus de avond is nog lang.
    Heel veel fijne groetjes van ons twee.
    Ma en Pa Arts

  • 30 April 2009 - 17:19

    Audrey:

    Zo zo dus je bent de overheid daar al aan het omkopen! Doe kuukske en rené de groeten, rij veilig en vergeet die blauwe plakplaatjes niet her en der te plakken!!

    Zwaai,
    Dingetje

  • 30 April 2009 - 17:49

    Pap En Mam Hendriks:

    Hallo Miekje en Marjo
    Hier is alles goed !Met fientje gaat het super , ze eet goed en racet soms flink door de kamer en over het bed weer de kamer in . Dus ze heeft het erg naar haar zin. Wij waren vandaag naar Kleve het was er erg druk en gezellig, Toen we terug kwamen hoorde we dat n gek op mensen was ingereden en dat er doden zijn gevallen . verschrikkelijk dat zoiets op zo,n mooie dag kan gebeuren.

  • 30 April 2009 - 19:04

    Matheu Swartjes:

    Marjo,
    wat? Geen karaoke mee gedaan? Had ik je natuurlijk van tevoeren voor moeten waarschuwen. Koraoke is een must. Mee doen in de ruil voor rijstwijn! Ennuh, niet samen met René zingen, want dan is garantie voor een drama (ik kan het weten en René trouwens ook)

  • 30 April 2009 - 19:54

    Fikkie:

    weer een hoop indrukken. Vind het el grappig, die buffels midden op de weg die ontweken moeten worden. Koniginnendag is haast weer voorbij. Een rfare dag, aanslag op het kononklijk huis en ons pa met spoed geopereerd in het ziekenhuis. Maar alles schijnt nu weer goed te gaan. Ik hoop dat jullie weer mooie dingen zien en mooie dingen meemaken. Mieke, laat je niet achterop van de motor wegslaan :-). Dit wordt volgens mij weer een mooi avontuur.

  • 01 Mei 2009 - 01:01

    Marjo:

    Het is hier nu 8:00 uur. Was al om 6:15 op en 01:00 uur naar bed. Korte nacht gehad. Maar je moet de tijd dat je hier bent dan ook nuttig besteden.Thuis haal ik de slaap wel weer in.

    HCMR is inderdaad geweldig en lekker rustig met prachtige natuur. He Audrey, ken jij deze Rene ook al ? Het zijn niet Fikkie en Rene Liem, die mee zijn als je dat bedoeld maar deze reisleider heet ook Rene. Rene Verthongen nog wel !

    Wat een gek he, die vent in Apeldoorn.

    He Matheu, zal toch eens een keer gaan Karaoke met Rene. Ik wil dat wel eens meemaken. Logger werkt perfect maar zit nu al voor50% vol. Gelukkig heb ik laptop bij !

    Fikkie, beterschap aan pa. Waar is hij aan geopereed ?

    Je kunt ook mailen naar mijn Gmail adres.

    PS heb inmiddels met veel moeite 1 filmpje kunnen plaatsen.

    Groetjes van ons beide M&M


  • 01 Mei 2009 - 06:14

    Harald:

    Zo'n massage zie ik ook wel zitten, met de voeten op de rug, moet niet gekker worden. Komt me allemaal weer heel bekend voor ook de korte nachten en dus ALLES mee willen maken. Mooie verhalen ! P.s. de brommerrijder in Boxmeer van afgelopen vrijdagavond is overleden, 23 jaar uit Boxmeer. Wat een slecht nieuws allemaal uit NL ! Groeten !! (reisleier weer een Rene, dat moet goed komen).

  • 01 Mei 2009 - 10:52

    Rene Liem:

    Hoi Mai en Mieke,
    Leuk je verhalen te horen .
    Ho Chi Minh , doet mij denken aan de tijd dat ik nog op school zat ; elke dan beelden op tv over de oorlog tussen de Vietcong en de Zuid Vietnamezen enz.
    Hoe rijdt de motor zelf ? net als een Honda Tiger ? whahaha !

    Nieuws uit NL: Misschien heb je het al gehoord over de aanslag op de Kon.fam. gisteren.
    Wij;Marie en ik waren op de brommer naar A'dam gagaan voor de Kon.dag(Jordaan , Leidse Plein,Vondelpark en ) Het nieuws ging als een lopend vuurtje want iedereen die we spraken wisten al van het drama.
    De dader die 5 mensen dood reed is vandaag overleden van zijn verwondingen.
    De hele avond zag je het nieuws op tv .
    Verder is er al één geval van de Mexicaanse griep in NL .

    Groetjes , voorzichtig en heeeeeeeel veel plezier !

    René

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjo

Samen op een Honda Serrow 225cc in Lanzhou China

Actief sinds 18 Jan. 2009
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 43621

Voorgaande reizen:

25 April 2009 - 18 Mei 2009

2009 Vietnam motorreis

11 Juli 2007 - 07 Augustus 2007

2007 China Tibet Nomadenreis

10 April 2005 - 08 Mei 2005

2005 Bali Java motorreis

27 Oktober 2002 - 10 November 2002

2002 Zuid Afrika motorreis

Landen bezocht: