Dag 5 woe 29-4 Vu Quang – Xuan Son (Pong Nhaph) - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjo Arts - WaarBenJij.nu Dag 5 woe 29-4 Vu Quang – Xuan Son (Pong Nhaph) - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjo Arts - WaarBenJij.nu

Dag 5 woe 29-4 Vu Quang – Xuan Son (Pong Nhaph)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjo

29 April 2009 | Vietnam, Hanoi

Vandaag met regen vertrokken en met regen aangekomen. Door het vele water ook weinig foto’s kunnen maken onderweg en daarom zijn we om 13:00 uur al op de plaats van bestemming. Op verschillende plaatsen zijn, door de hevige regenval van de laatste dagen, veel stukken grond weggespoeld en op de rijbaan gekomen. Er word hier niets afgezet dus we moeten zelf steeds goed uitkijken waar we rijden. Maar dat moet hier sowieso met al die onverwachtse dingen op de weg; waterbuffels,waterbuffels-stront, honden, kippen, geiten, koeien en dan niet te vergeten de locals met hun brommertjes die midden op de weg blijven rijden. Toch rijden we heel ontspannen. Als ik terug ben in Nederland moet ik nog wel terug naar de Hema waar ik voor behoorlijk wat geld, 2x 100% waterproof regenpakken heb gekocht. We waren GVD tot op ons vel toe nat; ik ga mijn geld terug vragen en het prgr. Radar en Kassa inschakelen. En Harald, de MQP overschoenen die ik van jou heb gekregen zijn ook niet tegen het Vietnamese water bestand (heb ik hier ook nog garantie op)?
Als we dan ook bij ons hotel zijn is het gehele trappenhuis incl. onze kamer zieknat van het waterspoor dat wij met ons allen nalaten. Maar geen nood de meisjes lopen met de dweilstok achter ons aan tot in de kamer op de 3e verdieping. In de namiddag bezoeken we, met een bootje, een fantastische grot van wel enkele km diep. Deze staan op de lijst van Unesco erfgoed. Daarna lopen we nog wat rond in dit stadje op zoek naar een internetcafé. Maar wat denk je, in het hele stadje hebben ze geen een pc, laat staan internet. Wat we wel tegen dachten te komen was een discotheek met gruwelijk harde muziek. Tenminste dat dachten we, maar wat denk je, het was geen discotheek maar een katholieke kerk. Wat hebben wij elkaar verwonderd aan staan te kijken, maar we moesten er ook vreselijk om lachen. Diegene die mijn videofilm straks zien, zullen denken dat ik de muziek erbij heb gemonteerd!
Deze avond gaan we allemaal op tijd naar ons hemelbed met klamboe. De muggen beginnen hier dus toe te slaan. Er heerst in Vietnam nog steeds een beetje Malaria, dus opletten geblazen.