Dag 7 vr 1 mei Lao Bao – Prao - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjo Arts - WaarBenJij.nu Dag 7 vr 1 mei Lao Bao – Prao - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjo Arts - WaarBenJij.nu

Dag 7 vr 1 mei Lao Bao – Prao

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjo

01 Mei 2009 | Vietnam, Hanoi

Je zult het niet geloven maar als we opstaan en uit het raam kijken regent het nog steeds. Dit is nu al de 3e dag op rij ! Lijkt wel of het regenseizoen nu als is begonnen. We hebben twee keer geen regen onderweg en dat was in twee tunnels ! Ondanks de hevige regenbuien (ik heb nog nooit zoveel water gezien), was het een fantastische rit. Als het droog zou zijn geweest was dit misschien wel een van de mooiste tochten die we ooit hebben gereden. Prachtige slingerwegen in de bergen en jungle van Vietnam. Met onderweg hier en daar een verlaten dorpje met 5 huizen gebouwd op palen en geheel gemaakt van bamboe en palmbladeren. De kinderen langs de weg zwaaien ons allen toe. En ook de ouderen zijn heel aardig en gastvrij. Overal waar we eten mogen we in de keuken en zelfs in de woon/slaap kamer kijken. Ook het drinken mogen we zelf pakken. Na het eten tellen ze wat er aan lege blikjes en glazen op tafel staat.
Trouwens nog iets leuks, dit is de eerste keer dat deze motorreis organisatie (motortrails) deze rit van Noord naar Zuid Vietnam organiseert. Wij met ons zessen zijn dus een van de weinigen dit ooit gedaan hebben. Ja, de presentatoren van het programma Top Gear, maar die hebben de helft met de trein gedaan ! Zo kan ik het ook. We zijn omstreeks 16:00 uur in ons zeer primitieve en niet erg schone hotel. We verruilen onze natte kleding voor droge en gaan het plaatsje verkennen. Iedereen in de hoofdstraat kijkt ons nieuwsgierig aan, toeristen komen hier eigenlijk zelden. We lopen langs een winkeltje met levende kippen en ganzen en als we even wachten haalt de vrouw van de zaak een gans uit de kooi en snijd haar de keel door, het bloed vangt ze op in kommetje en het duurt nog enkele minuten voor de gans niet meer beweegt. De mensen om ons heen moeten allemaal lachen dat ik hier foto’s en film van maak.

meer foto's op http://picasaweb.google.com/marjoarts/2009VietnamNoordZuidDeel1#slideshow

• 01 Mei 2009 - 15:39

Matheu:

Jammer dat je zoveel regen hebt. Kun je ook niet echt mooie bochtjes rijden. Ik hoop voor jullie dat het snel droog wordt.

Groet,
    Matheu

• 01 Mei 2009 - 15:55

Marjo Arts:

He Matheu, da's een snelle reactie. Wij hopen het ook.

Maar de vooruitzichten zijn niet goed.

Groetjes Motorclub Vietnam

• 01 Mei 2009 - 16:04

Jet:

Hey hallootje,
    jammer dat het zo regent, maar ze zeggen, na regen komt zonneschijn!!
    Wij gaan simpeltjes naar Uden, geen urenlange tocht, maar toch!
    Veel plezier nog, en ik kijk uit naar jullie berichtjes!
    groetjes Jet en Johan
    (p.s. Johan heeft Marjon haar motor gekocht)

• 01 Mei 2009 - 19:02

Harald:

Wat heb jij een slechte overschoenen gekregen, niet waterdicht ! ha ha. Hopelijk gaat de zon voor jullie schijnen. Ps. de dader van Apeldoorn is al overleden, maar goed ook, scheelt ons alle een hoop geld en zo'n ziek figuur mag voor mij vertrekken van deze wereld. Nu al 7 doden. Geniet van jullie reis !! Hopelijk binnenkort nog meer foto's. Een hotel met WIFI, wat een luxe reis.

• 01 Mei 2009 - 19:34

Mat:

Hoi Marjo en Mieke
    Net terug uit Italie, waar het ook ontzetend noodweer was en waar ook duizenden mensen zijn gecacueerd vanwege overstromingen, even kijken hoe jullie reis verloopt. Maar ik zie dat het ondanks het slechte weer goed gaat. Inderdaag die mafkees in Apeldoorn heeft inmiddels al 7 mensenlevens gekost excl hijzelf, dus totaal al 8.
    Ik volg jullie als ik kan en wens jullie een goeie reis en behouden thuiskomst. Groeten Mat en Ans P.S en geniet er van

• 02 Mei 2009 - 10:09

Patrick:

Wow, wat een gave reis zeg. Gelukkig denken jullie aan ons en hebben wij hier ook nog een beetje reisgevoel. Veel plezier nog en hopelijk iets beter weer !

Ps. Marjo, moest je weer per se met een politieagent op de foto :-)

Groeten,

Patrick

• 02 Mei 2009 - 16:56

Anja Ut Cuuk:

he leuk om te lezen was wel ff veel van deze acht dagen maar ben erdoor heen,denk maar zo na regen komt zonneschijn, hahaha.vanaf hier nog veel plezier en een voorspoedige reis met nog vele mooie hogtepunten gewenst.

dikke knuf van paul, anja nikki en jordi

• 04 Mei 2009 - 20:32

Frans:

Grandioos. Ik had er eigenlijk wel bij willen zijn maar dat duurt nog even denk ik.Wat een land zeg, en wat betreft het weer zullen jullie je daar wel thuis voelen. Je had beter een duikpak mee kunnen nemen met snorkel enzo. Wees wel een beetje voorzichtig met de cameras, anders moeten we het dadelijk stellen zonder foto's, en da kannie. Veel plezier allemaal en tot de volgende keer. Houdoe....Frans