Dag 23 en 24 Zo 17 en Ma 18 mei (laatste) - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marjo Arts - WaarBenJij.nu Dag 23 en 24 Zo 17 en Ma 18 mei (laatste) - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marjo Arts - WaarBenJij.nu

Dag 23 en 24 Zo 17 en Ma 18 mei (laatste)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjo

18 Mei 2009 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Dag 23 en 24 Zo 17 en Ma 18 mei Saigon – Hanoi – Parijs – A’dam - Boxmeer

Uit willen slapen maar toch weer om 7:00 uur op. Dan maar eerst de laatste dagverslagen typen en plaatsen op de website. Ook nog wat foto’s geselecteerd en ook deze naar de website overgebracht, Dan is het 14:00 uur en verzamelen we in de lobby van het hotel.
Om 15:30 uur met 7 personen in een grote touringcar naar vliegveld Saigon. Hoa, onze monteur vliegt met ons mee terug, tenminste dat was de bedoeling. Helaas heeft Rene niet goed opgelet bij het boeken van zijn ticket en heeft hij een vlucht later. Afscheid nemen dus en dan van 18:00-20:00 vlucht naar Hanoi. Daar aangekomen lijkt het allemaal goed geregeld. Iedereen die zijn koffers direct heeft laten doorsturen naar Parijs of Amsterdam krijgt een sticker opgeplakt met “transfer”. Wij kunnen dus zonder poespas zo doorlopen naar het goede vliegtuig. Maar helaas, zo werkt het hier dus niet, we moeten gewoon naar de uitgang van het vliegveld en van voren af aan inchecken om een instapkaart (boardingpas) te verkrijgen en dat betekent achteraan aansluiten in een rij van wel 250 man ! Dit pikken we natuurlijk niet en maken een hoop bambari en er wordt speciaal voor ons een extra bali geopend. Dan duurt het nog zo’n 3 kwartier voordat we onze instapkaartenkaarten hebben en lopen we naar de gate.
23:25 vertrekt de vlucht naar Parijs. Ik had gevraagd of we bij de nooduitgang mochten zitten en inderdaad we konden plaatsnemen vlak achter de nooddeur en hadden dus niemand voor ons zitten en konden lekker onderuitgezakt plaats nemen in de Recaro-zetel.
Aangezien ik graag wouw zien hoe we zouden vliegen had ik mijn gps datarecorder voor het raampje neergelegd met het het schuifvenster omlaag getrokken. Niemand kon hem dus zien liggen. Wij lekker in slaap gevallen en toen ik wakker werd en ging kijken of de recorder het nog deed bleek hij weg te zijn. Ik in paniek naar de stewardess en deze bleek het illegale apparaat gevonden te hebbeb en tevens te hebben uitgezet. Ze wees met haar vinger dat ik dit apparaat in het vliegtuig niet mocht gebruiken en kreeg hem meteen weer terug. Zo’n 10 minuten later lag het apparaat toch weer voor het venster.
6:45 uur landen we op Charles de Gaulle in Parijs. Meteen weer op zoek naar de laatste instapkaart van deze lange reis terug. Gelukkig is dat hier snel geregeld. Ander nadeel hier in Parijs is de zware controle bij de douane. Alles moet uit en af: kettingen, mp3 speler, knip, jas en zelfs de schoenen. Ook de laptop moet uit de handbagagetas. Na door een scanpoortje te zijn gelopen worden we ook nog gefouilleerd. Om 9:00 uur vertrekt het KLM vliegtuig naar Schiphol waar we om 10:00 uur al weer landen. Het is maandagmorgen en erg rustig op Schiphol. Onze koffers zijn er dan ook zeer spoedig. Dan is het tijd om afscheid te nemen van de medereizigers, trouwens Albert is In Parijs al achter gebleven en heeft de Thalys naar Brussel genomen.
Buiten wacht onze chauffeur Henny bij de vertrekhal. Aangezien wij buiten komen bij de aankomsthal moet ik nog 3x bellen voordat we hem vinden. Dan rijden we op ons gemak naar Boxmeer. Henny zegt dat het erg druk is op de snelweg maar wij vinden het heerlijk rustig! Nederland is toch ook wel mooi ! We zijn weer thuis: Jihaaaaa

Conclusie: Het was een fantastische motorreis met eigenlijk alleen maar hoogte punten. Het is wel een behoorlijk pittige reis geweest. De Minsk is een leuke motor, behalve als je er met z’n tweeën op moet rijden. Rechte stukken gaat weel maar in de bergen kan de machine, 2 personen van 83 kg niet aan ! Ik moest soms terugschakelen naar de 1e versnelling en dan nog kwam hij bijna niet meer vooruit.

Rene en zijn knechten Hoa en Duck zijn fantastische mensen die ons geweldig hebben begeleid. Rene is alleen niet altijd te begrijpen maar dat heb je vaker met reisleiders. Het blijven een beetje aparte mensen anders doe je zoiets niet.
Vietnam een economisch snel groeiend land met heel erg vriendelijke mensen. Zeker in de grote steden niet veel meer achterlopend met ons. Over aantal jaar gaan ze ons voorbij ! Alleen vraag ik me af hoe het hier zal gaan als alle brommertjes ingeruild worden voor auto’s. Dat zal een groot probleem worden.

Groeten en tot een volgende reis

Marjo en Mieke

• 25 Mei 2009 - 21:05

Perry En Margareth:

WELKOM THUIS!!!!!
    We horen binnenkort de verhalen wel.

• 25 Mei 2009 - 21:20

Jis,luuk,jes,twan:

Fijn dat jullie er weer zijn!
    En nu maar "nagenieten" ...!!

En hoe was het trouwens in Luxemburg?

PS Chapeau voor Mieke; hoe houd je het vol zolang achterop!!

Groetjes van ons vieren!

• 25 Mei 2009 - 22:25

Frans:

Tja, drukte op de weg krijgt hier een heel andere betekenis, dus dat zal wel wennen worden. Ben wel blij dat jullie weer heel aangekomen bent, want dat is niet altijd vanzelfsprekend. Tot ziens maar weer, tot een volgend avontuur!! Houdoe...Frans

• 25 Mei 2009 - 23:41

Joke:

heelhuids weer thuis!
    ik heb genoten van jullie verslagen.

• 26 Mei 2009 - 05:58

Nicole:

Welkom thuis. Het is best tof om jullie reiservaringen te lezen. Groetjes vanuit belgenland.

• 26 Mei 2009 - 06:08

Roy Lichteveld:

Hallo Luitjes Leuk dat jullie weer thuis zijn!

Hopelijk niets opgelopen??

Tot gauw!!!!

• 26 Mei 2009 - 06:11

Roy Lichteveld:

Leuke foto"s en mooie verslagen!!

Mijn oprechte complimenten,GOED JOH !!!

• 26 Mei 2009 - 14:46

Jeroen. P.:

geweldig gedaan. ze zult wel genoeg te vertellen hebben. was ook mooi om et allemaal te volgen.

• 26 Mei 2009 - 19:57

Marjo:

Nogmaals dank voor jullie leuke reacties

Groetjes en tot een volgende reis

Marjo & Mieke

• 27 Mei 2009 - 14:57

René Liem:

Heej Mai,
    Hoe bedoel je , reisleiders zijn toch aparte mensen ? whahahhaha !

groeeeeeetjes,en nogmaals wel thuis !!!

René :-)

• 23 Januari 2012 - 13:12

Hoi Marjo,

Wat leuk dat je onze ambassadeur André Kuipers een vraag hebt gesteld over dag en nacht in de ruimte via de WNF-community op WaarBenJij.nu! We weten nog niet precies wanneer, maar zodra André er tijd voor vrij kan maken gaat hij vijf vragen beantwoorden. Als jij hierbij zit win je een ballonvaart! Via zijn reisdagboek en de wnf.waarbenjij.nu nieuwsbrief houden we je op de hoogte, maar het is dus nog heel even afwachten...

In de tussentijd kun jij ons een klein beetje helpen. We hebben namelijk een speciale WNF ruimte vormgeving gemaakt, waarmee jij kunt laten zien dat je achter het WNF staat. Deze mooie vormgeving kun je heel gemakkelijk instellen voor jouw reisdagboek via de vormgeving wijzigen pagina op waarbenjij.nu. Als zoveel mogelijk reizigers op waarbenjij.nu deze vormgeving instellen vragen we samen weer extra aandacht voor de natuur. Vraag me gerust om hulp als je er niet uitkomt (waarbenjij@wnf.nl).

Heel erg bedankt voor je support!

Groetjes,

Maja Nijessen