Dag 12 Wo 6 mei Kon Tum naar Beon Ma Thuot - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjo Arts - WaarBenJij.nu Dag 12 Wo 6 mei Kon Tum naar Beon Ma Thuot - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjo Arts - WaarBenJij.nu

Dag 12 Wo 6 mei Kon Tum naar Beon Ma Thuot

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjo

06 Mei 2009 | Vietnam, Hanoi

We hebben vandaag het gevaarlijkste stuk weg gehad tot nu toe. Het is een zeer drukke weg van maar 3 m breed links en rechts van de asfalt zit nog een strook gravel en zand van 2 meter. Her en der zijn ze de weg aan het opknappen. We moeten vaak in de gravel rijden om de zeer hard rijdende bussen te ontwijken. Elke 5 km staat de politie snelheidscontroles te houden en ook Duck met de volgauto word staande gehouden. Hij moet 250.000 VND betalen omdat een klepje van de achterdeur niet goed zou zijn ??? Het gaat gewoon om het geld. Als je met een brommer word aangehouden en je kunt niet betalen word deze meteen in beslag genomen en ben je hem voorgoed kwijt. Bij de politie werken is hier een van de best betaalde banen in het land en de agenten zijn dan ook heel rijk.

Als we stoppen op een afgesproken punt op zo’n 100 km van het vertrekpunt blijkt Rene achtergebleven te zijn. Hij heeft een lekke band en moet wachten op de volgauto die op dat moment nog maar net Kon Tum uit is. Wij besluiten wat gaan te drinken ergens in een dorpje langs de weg. Omdat het nog wel even zou gaan duren voordat Rene en de volgauto bij ons zijn besluit ik om eens bij de kapper tegenover ons terrasje te gaan kijken. Een leuke kapster wordt uit haar middagslaap gehaald en knipt mij lekker kort. Dan vraagt ze of ik ook geschoren wil worden en ik denk, weet je wat laat ik dat maar eens lekker doen. Ook worden mijn oren vakkundig gereinigd en krijg ik nog een gezichtsmassage. Na een uurtje in de stoel gelegen te hebben kom ik als een hele andere vent naar buiten. Mieke wist van niks en schrikt zich rot als ze me ziet. Maar ze moet niet klagen want voor ik deze reis begon zei ze steeds dat ik naar de kapper moest. Mieke is de volgende keer aan de beurt want haar pony hangt inmiddels voor haar ogen.
Dan is ook Rene en de volg wagen weer gearriveerd en vervolgen we de steeds drukker wordende weg naar de stad Beon Ma Thuot. Onderweg zien we nog verschillende ernstige ongelukken waaronder een fiets onder een auto en een Kiepwagen die uit de bocht is gevlogen en op zijn zijkant, half op de rijbaan licht. De cabine zit geheel in elkaar en hoe het met de chauffeur is afgelopen weet ik niet maar ik kan het me wel indenken. Met man en macht en een heel oude takelwagen, van het leger, proberen ze hem overeind te trekken. Steeds breekt de ketting en we besluiten dan maar verder te rijden want dit gaat nog wel even duren. Trouwens Robert en Gerhard hebben hem niet zien liggen. Hoe kun je die nou missen?

Aangekomen in de grote stad rijden er weer duizenden en duizenden scooters en brommers. Je kunt het je eigen niet voorstellen. Zigzaggend door het drukke verkeer loodst Rene ons naar het schitterende 3 sterren hotel “de white Horse’ met sauna, massage, discotheek etc etc.

Huan heeft meteen werk want onze koppeling is niet goed en ook de achterband van onze en de Minsk van Hendy is geheel op en moet worden vervangen.

Om 19:00 uur eten we in het zeer chique buffetrestaurant met heel veel leuke maar domme tafelmeisjes voor de bediening. Je hoeft hier zelf helemaal niets te doen. Na elke slok drank vullen ze je glas aan en ze pellen zelfs de pinda’s voor je en stoppen die ook nog bij je in de mond als je dat wilt.
Tijdens het hele diner (met kikkerbillen, slakken, inktvis etc) blijven ze langs je staan !
Na de voortreffelijke maaltijd gaan Mieke en ik naar de 5e verdieping om te genieten van een heerlijke (Thaise) massage. Het meisje had haar handen vol aan onze (in hun ogen) grote zwaar gebouwde lichamen. Daarom meer tipgeld gegeven dan de massage hier eigenlijk kost (en dat is 4,-). Hierna heerlijk ons nestje ingekropen met op de achtergrond de muziek van de disco die keihard door het gebouw galmt. Morgen gaan we weer verder met de HCMR en onderweg proberen we ook nog op een olifant te gaan rijden.

  • 06 Mei 2009 - 16:24

    Ton En Anneke:

    Hoi Marjo en Mieke
    Gelukkig dat jullie daar goed doorheen zijn gekomen en dan in zo,n fijn hotel terecht te komen met lekker eten , massage en ga maar door.
    geweldig!!! En Marjo ik wil dat kupke van jou wel eens zien ? Ik wet dat mieke zich ,n hoedje schrok , hahahaha, groetjes vanton en mij en ,n pootje van fientje

  • 06 Mei 2009 - 16:36

    Perry En Margareth:

    Ha GLADJANUS, Mieke heeft daar toch wel foto's van gemaakt he.
    Verder nog heel veel plezier daar en geniet ervan. Doen wij ook met het lezen van jullie "dagboek"

    Groet Perry en Margareth

  • 07 Mei 2009 - 06:39

    Fikkie:

    Volgens mij ben je nu helemaal gald geschoren.
    Babyface :-)

    Met pa gaat het vooruit. Wel langzaam, is 80, dus kan ook wel. Ligt voorlopig nog even in het ziekenhuis.

    Wij zijn ons ook aan het voorbereiden. Maandag vertrekken wij. Zal wel niet zo'n avontuur worden als bij jullie, maar hopen in ieder geval dat we geen regenpak van de Hema hoeven te gebruiken. :-))

  • 07 Mei 2009 - 15:18

    Jis,luuk,jes, Twan:

    Hai Marjo en Mieke,

    Het gaat daar voortreffelijk, de (beeldende) verhalen lezend........!!

    PS Volgende keer ook de borst- (en eventueel andere) beharing mee laten nemen.....!!!!!

    Groetjes van ons vieren!

  • 07 Mei 2009 - 15:37

    Rene Liem:

    whoeaaaaaa wat een koppie whahaha !

    :-))))

  • 07 Mei 2009 - 19:53

    Jan De Vet:

    Hoi Marjo en mieke ik heb net de verslagen gelezen en foto's bekeken. Zeer mooi!!!
    hebben ze er ook buffelburger?
    En ja Marjo wel een strak kapsel
    Groetjes jan

  • 07 Mei 2009 - 20:10

    Frans:

    Da was verschiete zeg !! Zo bende wel weer een kwartje meer waard, en da is in die landen toch gouw ne kwak geld he. Het is wel avonturen daar zeg, en dan de prachtige landschappen. Mooi hoor, tja en de vriendelijkheid van de mensen daar was me al bekend, maar voorlopig volsta iik met het volgen van jullie reis. Tot het volgende bericht....Frans

  • 08 Mei 2009 - 13:28

    Anny & Wim Arts.:

    Marjo, wiebenjij.nu ?

    We zaten met onze handen in ons haar toen wij jou
    in reisverslag dag 12 onverwacht zagen opduiken in een andere
    outfit. Wat zij jij tegen
    de kapper : knippen en scheren a.u.b. en niet te lang ? Dat is dan ook wel 'aardig' gelukt.
    Maar voor ons en voor velen denk ik, wel even schrikken
    't gaat jullie voor de wind.
    Gaat hard nu !

    Ma en Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjo

Samen op een Honda Serrow 225cc in Lanzhou China

Actief sinds 18 Jan. 2009
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 43644

Voorgaande reizen:

25 April 2009 - 18 Mei 2009

2009 Vietnam motorreis

11 Juli 2007 - 07 Augustus 2007

2007 China Tibet Nomadenreis

10 April 2005 - 08 Mei 2005

2005 Bali Java motorreis

27 Oktober 2002 - 10 November 2002

2002 Zuid Afrika motorreis

Landen bezocht: