Dag 15 Za 9 mei Mui Ne (verblijf) - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Marjo Arts - WaarBenJij.nu Dag 15 Za 9 mei Mui Ne (verblijf) - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Marjo Arts - WaarBenJij.nu

Dag 15 Za 9 mei Mui Ne (verblijf)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjo

09 Mei 2009 | Vietnam, Mui Ne

Na het ontbijt eerst wat mailtjes en foto’s bijgewerkt op de laptop. Het is vandaag bloedheet en we doen dan ook alles heel rustig aan. Om 10:00 uur lopen we eens richting centrum maar het is eigenlijk niet te doen. Er is bijna niemand op straat alleen wat verlaten taxichauffeurs die steeds maar aan ons blijven vragen of we een rit willen. We lopen zo’n 1,5 km en besluiten dan een heerlijk ijsje te eten in een prachtig van bamboe gemaakt cafe. Dan lopen we weer terug en gaan lekker even uitrusten op onze kamer met de airco en de propeller in de hoogste stand. Als het 15:00 uur is en er een beetje bewolking is ontstaan wagen we het om naar het strand te lopen. We hebben een stuk strand van zo’n 3 km lang, alleen voor ons eigen. Er zijn alleen een paar vissers, die hun netten aan het maken zijn. Samen met Albert en Hendy maken we een duik in het zeer warme water (35grC). Dan wordt het tijd om gaan te douchen. ‘S avonds eten we, op verzoek van Hendy bij een restaurant net buiten het dorp. Het word een hotpot met veel vis en groente.
Na het avondeten gaan Mieke en ik samen met Albert, terug naar de massagesalon van gisteren omdat deze ons heel goed was bevallen. We geven de meisjes euro 5,- fooi en die weten niet wat ze zien. Ze willen het zelfs terug geven.
Morgen een lange dag: we gaan naar Saigion, een zware rit van 215 of zelfs 265 als we de afslag naar de ferry missen.