Dag 8 Za 2 mei Prao – Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Marjo Arts - WaarBenJij.nu Dag 8 Za 2 mei Prao – Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Marjo Arts - WaarBenJij.nu

Dag 8 Za 2 mei Prao – Hoi An

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjo

02 Mei 2009 | Vietnam, Hoi An

Hallo daar in Nederland.

Deze dag voor het eerst met zon gereden en maar een beetje warme regen gehad. De weg was wel zo stijl en bochtig dat Mieke de hele dag in de volgauto heeft gezeten. Ze vindt het niet erg dat ze met de monteur en chauffeur mee mag rijden. Ze zijn nl heel erg leuk en heten Duck en Huan. Tevens kan ze ons nu vanuit de auto mooi filmen. Om 13:30 plaatselijke tijd (bij jullie 10:30 uur) zijn we al bij ons hotel gearriveerd in de zeer bekende en ook behoorlijk toeristische stad Hoi An. Voor we naar het hotel gaan, bezoeken we eerst het strand en maken daar gebruik van de lunch (heerlijke visgerechten). We zitten met onze tafels en stoelen bijna op het strand van de ….zee. het is hier tegen de 30 grC. maar nog steeds bewolkt. Dat belooft wat als straks al die wolken weg zijn !

Na ons eigen opgefrist te hebben lopen we door het oude stadscentrum en bezoeken de markt.
S ‘avonds eten we bij een behoorlijk chique restaurant en gaan nog op zoek naar een massagesalon. We vinden alleen de duurdere spa ’s bij de grote hotels en daar betaal je vanaf 25,- USD. Dat vinden we veel te veel want in Hanoi betaalden we maar 90.000 VND en dat is omgerekend nog geen 4,- voor ruim een uur geweldige massage. We kijken de volgende dagen nog wel verder in een of ander hotel of zo. Ook gaan we langs bij een schoenenzaak dit omdat Mieke haar hoge motorschoenen, door het vele water geheel heeft afgeschreven. Ze hebben niets in de winkel staan. Maar dan zegt het winkelmeisje, je kunt er ook uitzoeken in een brochure en die gaan wij dan speciaal voor jou maken. We overleggen wat, bekijken het soort leer, dingen de prijs af van 65,- USD naar 50,- USD en beslissen dat we ze willen. Dan wordt er een ander meisje bij geroepen en deze begint met het opmeten en natekenen van de voeten op een stuk papier. Morgenmiddag om 15:00 uur zullen de nieuwe schoenen van Mieke klaar zijn. Wij zijn allen benieuwd. De schoenmaker kan vannacht aan de gang!

Trouwens mijn Telfort prepaid telefoontje werkt hier in Vietnam ook niet. Ook daar moet ik dus als ik terug ben een klacht voor in gaan dienen. Gelukkig hebben we in dit luxe hotel draadloos internet en kan ik op mijn laptop toch. Het thuisfront bereiken.

• 03 Mei 2009 - 13:26

Anny En Wim Arts:

......als die laarzen van Mieke dan maar
    200% waterdicht zijn , is het te doen voor die prijs.
    Maar Marjo De Hema moet toch wel een waterdicht
    argument hebben, om jou
    niet terug te betalen.
    2 x 100% waterdicht ,hoe verzin je het ?
    Gelukkig wat beter weer,
    nu begint het pas echt leuk te worden......!!
    Hou je allebei taai en
    kiek uut !