Dag 19 Wo 13 mei Can Tho - Chau Doc (grensplaats - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjo Arts - WaarBenJij.nu Dag 19 Wo 13 mei Can Tho - Chau Doc (grensplaats - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjo Arts - WaarBenJij.nu

Dag 19 Wo 13 mei Can Tho - Chau Doc (grensplaats

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjo

13 Mei 2009 | Vietnam, Hanoi

Vanmorgen om 4:30 al wakker, eerst naar de wc, daarna maar meteen gedoucht want ik ben nu toch wakker en om 6:00 vertrekt onze boot naar de drijvende markt. Ook nog maar even de mails gechekt want ik heb toch nog tijd en ontbijten doen we pas nadat we de markt hebben bezocht. Het is inderdaad klokslag 6:00 uur als ons bootje waar we deze keer met 4 personen ingaan vertrekt. Het is een tocht van ruim 3 uur maar zeer de moeite waard. Het is prachtig om te zien hoe de vele met fuit, groente en andere levensmiddelen beladen bootjes hun waar aan de man proberen te brengen. Je komt hier dus met een klein bootje boodschappen doen, koopt wat en vaart weer naar huis. Wij varen ook weer terug maar nu via een heel rustige zijtak van de Hau giang (rivier) een opsplitsing van de machtige en lange Mekong rivier die zijn oorsprong heeft in de Himelaya van Tibet. Om 10:30 na het ontbijt pikken we onze route weer op en rijden onderlangs de Hau giang naar Chau Doc. Het is bloedheet en onderweg wordt ik bij een politiecontrole gesommeerd te stoppen. Maar omdat ik net een grote bus aan het inhalen was besloot ik de gas erop te doen. Ik heb niemand meer gezien en ben vanaf nu een gezocht persoon in Vietnam (geintje).

Na een heerlijke douche bezoeken we de markt en andere winkeltjes in het centrum van dit leuke stadje gelegen aan de grens met Cambodja.
We eten bij ons hotel en ook dat is weer perfect. Ik heb het idee dat het eten in het zuiden
lekkerder is als in het noorden en Rene bevestigd dat met een grote Ja.

  • 13 Mei 2009 - 14:34

    Matheu:

    De enige manier om in Vietnam een politiecontrole te ontwijken: extra gas erop en doorrijden!

    Prima gedaan.

    En wat dat eten betreft: tja, wordt het voor mij ook nog eens een reisje naar zuid vietnam om dat zelf te kunnen constateren.

  • 13 Mei 2009 - 17:03

    Ton En Anneke:

    Hallo Mieke en Marjo
    Wat een mooie foto die laatste . jullie sataan er allebei mooi op .Ik zie wel dat jullie een fijne vacantie hebben, Met lekker eten en zo.
    Verder een pootje van fijntje die ons helemaal arm eet.

  • 14 Mei 2009 - 19:06

    Frans:

    Het is natuurlijk ook een manier om je populair te maken bij de locals. Het hoort er allemaal bij denk ik, en zo hou je de spanning er wel in, geweldig toch. Alles bij elkaar toch een mooie ervaring, en ik ben benieuwd naar de rest. Kom wel terug he?? Tot de volgende belevenis....groeten vanuit Helmond.
    Ik begin morgen Vrijdag aan mijn laatste werkdag, ook een aardig vooruitzicht. Houdoe...Frans

  • 16 Mei 2009 - 13:17

    Wim & Anny:

    Marjo en Mieke,

    Snuif de laatste restjes
    van Vietnam nog maar eens
    flink op.....'t Was de moeite waard.Goede terugvlucht zondag naar ons mooie Holland !
    Die Tunnels op zondag
    moet iets wonderbaarlijks zijn, 240 km lengte ,met de hand gegraven,' t Is een complete stad.
    Het gaat jullie goed.
    Pa en Ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjo

Samen op een Honda Serrow 225cc in Lanzhou China

Actief sinds 18 Jan. 2009
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 43625

Voorgaande reizen:

25 April 2009 - 18 Mei 2009

2009 Vietnam motorreis

11 Juli 2007 - 07 Augustus 2007

2007 China Tibet Nomadenreis

10 April 2005 - 08 Mei 2005

2005 Bali Java motorreis

27 Oktober 2002 - 10 November 2002

2002 Zuid Afrika motorreis

Landen bezocht: