Dag 10 Ma 4 mei Hoi-An – Kham-Duc - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjo Arts - WaarBenJij.nu Dag 10 Ma 4 mei Hoi-An – Kham-Duc - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjo Arts - WaarBenJij.nu

Dag 10 Ma 4 mei Hoi-An – Kham-Duc

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjo

04 Mei 2009 | Vietnam, Hanoi

Voor het ontbijt om 8:00 uur nog snel even een duik in het zwembad. Dan tanken en rijden we eerst naar My Son. Dit is een restant van een Hindu tempel. Helaas hebben de Amerikanen hier wat bommetjes op laten vallen en zijn er nog maar een paar van de in totaal meer dan 60 torens over. Dan besluiten we een binnendoor weg te nemen die niet op de kaart staat. Omdat het hier de laatste dagen veel geregend heeft en de weg slecht zou zijn gaat Hendy en Mieke in de auto en neemt Huan de motor van Hendy. De volgauto kan deze weg ook niet volgen dus we nemen ook flink wat gereedschap mee dat bij mij achter op de motor wordt gebonden. Hieronder zit ook een grote fietsenpomp.
Er zitten alleen behoorlijk wat gaten in de weg maar verder valt het wel mee. De auto kon inderdaad niet mee want we gaan met onze motoren op een piepklein pondje, gemaakt van hout die eigenlijk alleen geschikt is voor voetgangers en fietsers. Toch gaan alle 6 de Minsks aan boord en bereiken we veilig de overkant. Dan vervolgen we onze weg maar verdwalen. Ook Huan komt er niet meer uit. Zelfs de plaatselijke Vietnamese wijzen ons steeds weer een andere richting en we gaan dan ook steeds verder van onze eindbestemming vandaan. Wel avontuurlijk natuurlijk en we blijven lachen. Rene neemt het roer weer over en loodst ons weer naar de grote weg. We hebben inmiddels bijna 100km gereden en moeten dan nog steeds ruim 100km afleggen terwijl er vandaag in totaal 105 km op het programma stond! Vanaf Than My nemen weer de 14 (HCMR) en zitten dus weer op onze oude vertrouwde route.

Vooraan in de stad Kham Duc staat een groot monument, gemaakt als herinnering voor de oorlog in 1968. Hier maken we weer wat foto’s en treffen we ook Mieke, Hendy en Duck de chauffeur. Mieke is blij dat ze me eindelijk weer zag en dat alles goed gegaan was.

• 06 Mei 2009 - 14:21

Wim En Anny Arts:

Mieke en Marjo , deze dag
    is qua rijden toch wel een beetje een 'kwelling'geweest. Zoveel km's en zo'n slecht wegdek en laten we het maar niet hebben over het VLOT waar al die
    Minsks op moesten. Hier
    is het toch wel spannend
    aan het worden en vermoeiend lijkt ons !
    Maar daar zijn jullie ook voor gegaan...toch ?
    We komen er wel, moet je maar denken...!