Dag 11 Di 5 mei Kham-Duc naar Kon Tum - Reisverslag uit Kon Tum, Vietnam van Marjo Arts - WaarBenJij.nu Dag 11 Di 5 mei Kham-Duc naar Kon Tum - Reisverslag uit Kon Tum, Vietnam van Marjo Arts - WaarBenJij.nu

Dag 11 Di 5 mei Kham-Duc naar Kon Tum

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjo

05 Mei 2009 | Vietnam, Kon Tum

Vandaag geen wekker nodig; om 5:00uur beginnen ze hier met het verspreiden van mededelingen, met een heel hoog volume, via de vele speakers in het dorp. Dit doen ze trouwens in heel veel plaatsen in Vietnam. Het zijn de nieuwsberichten omdat de mensen hier nog lang niet allemaal Radio en Tv hebben. Ze moeten er naar luisteren of ze willen of niet.
We vervolgen vandaag de HoChiMinh-Route en wij rijden voorop. We hebben een lekker tempo als ik ineens in een flauwe haarspeldbocht een 20 tal waterbuffels zie liggen (Matheu kent ze ook).
Deze buffels dachten hier zullen we vandaag eens lekker de dag doorbrengen. Ik stop en maak wat foto’s en film terwijl een aantal anderen van de groep er rakelings langsop rijd.
Dan rijden we verder en bezoeken een aantal oorlogsmonumenten en graven. Het was rustig op de weg maar vanaf nu wordt de weg steeds smaller en drukker. Ook is de weg hier en daar beschadigd. Ook film ik een stuk wat ooit een dorp is geweest maar waar alleen maar de funderingen nog van te zien zijn. Alles is hier plat gegooid zo te zien. Er stop een man op een brommer langs mij, met achterop een oud manneke. Hij blijkt oorlogsveteraan te zijn en laat mij zijn afgerukte been zien. Ik maak ook wat filmopname van hem en geef hem 20.000 dong. Iets wat hier normaal is in Vietnam.

Nadat we zijn opgefrist in het hotel lopen we een rondje door het mooie stadje met zijn leuke boulevard. Toeristen kennen ze niet en we worden dan ook door iedereen begroet en aangekeken. Dan gaan we eten in een goed restaurant. Goed zeg ik, want ze hebben hier zelfs friet en handmade mayonaise. Als we later nog wat mayonaise bijbestellen zet een meisje de Remia pot op tafel en verraad dus de afkomst van dit lekkere witte spul. We eten de friet trouwens wel met stokjes. Om 21:30 uur komen er nog wat vreemdelingen binnen. Zij willen graag nog wat eten maar daar zijn ze te laat voor. Wast blijkt; ze zijn ook hier met een Minsk en rijden dezelfde route als wij maar dan in omgekeerde volgorde. Dus van Ho Chi Minh city (Saigon) naar Hanoi. We praten nog wat over wat ons te wachten staat en maken nog wat foto’s van hun legergroene Minsk. Dan gaan we terug naar het hotel en sluiten deze dag af met het maken van dit verslag.

Ook leuk: Topgear in Vietnam:

• 05 Mei 2009 - 17:05

René Liem:

Heej Mai,leuke foto met die beesten whahaha !

toedeloeee !

:-))

• 05 Mei 2009 - 17:10

Matheu:

Die meest linker waterbuffel op de foto denk ik te herkennen ja.

:-)

• 05 Mei 2009 - 19:15

Jeroen:

dat word daar zeker ook op gegeten waterbuffels

• 05 Mei 2009 - 23:58

Marjo:

Leuke beesten zijn dat he. Hoe kun je daar nu tegenaan rijden Matheu ? Zo klein zijn ze nu ook weer niet. Volgens mij eten ze hier alles wat beweegt, dus die buffeltjes denk ik ook.

Gr M&M

• 06 Mei 2009 - 04:36

Mieke:

Hoi Mai en Mieke,wat een fantastische reis maken jullie weer,het leuke is dat we jullie op de voet kunnen volgen,nou fijne reis verder en tot t volgende bericht...........heel veel groetjes Mieke en Hennie

• 06 Mei 2009 - 14:30

Wim En Anny Arts:

Ha die Leute,

Dus je bent om 5 uur (mooie tijd) al gewekt !
    Zou ik verschrikkelijk gevonden hebben. Wat een
    tijdstip , toch veeeeel
    te vroeg.De HoChiMinh-route rijden lijkt me een
    openbaring, heb ik van vroeger zoveel van gehoord, toen het daar oorlog was.Zal daar ook wel wat drukker zijn.
    Het gaat trouwens erg goed, zo te lezen..!
    Gelukkig maar !

Vr.groetjes van Pa en Ma